Door Milou in Business

Peter-Jan Nieuwenhuizen van SBB op de koffie bij ezCompany

In de blogserie ‘Op de koffie bij ezCompany’ verschijnen de komende tijd een aantal interviews met onze klanten. Zo krijg jij antwoord op vragen als wie zijn onze klanten, en waarom kiezen onze klanten nu juist voor ezCompany. In deze blogpost, gaan we in gesprek met Peter-Jan Nieuwenhuizen, vormgever/webmaster bij SBB. 

Peter-Jan, hoe zijn jullie eigenlijk terechtgekomen bij ezCompany?

Toen we bij SBB van een organisatie van slechts 50 man naar een organisatie met wel 560 man gingen, veranderde er natuurlijk een hoop. Een van de dingen die mee moest veranderen, was de website. We hebben toen verschillende partijen benaderd en er uiteindelijk voor gekozen om met ezCompany verder te gaan.

 

En waarop was die keuze voornamelijk gebaseerd?

We wilden sowieso een Drupal website, dus alle drie de partijen die we hebben benaderd, ontwikkelen in Drupal. Van deze drie waren jullie degenen die bij dit project dicht bij de basis van Drupal wilden blijven met zo min mogelijk maatwerk. Dat vonden we erg positief. Verder had ik het een en ander gehoord over jullie toptakenwebsite voor gemeente Vught en het toptaken idee sprak me ook erg aan. 

 

Je gaf al aan dat jullie bewust voor een Drupal partij hebben gekozen, maar waarom eigenlijk?

Ik maak zelf websites en ik had me van tevoren dus al eens verdiept in de mogelijkheden van Drupal. Ik vind het vooral een heel solide systeem waar veel mee mogelijk is.

 

ezCompany werkt natuurlijk met Scrum, hoe ervaren jullie dat?

Ik had toevallig zelf ook al een cursus Scrum gevolgd dus ik was al voor de start van dit project enthousiast over Scrum. Ik vind de manier van werken bij ezCompany dan ook erg fijn. Vooral omdat je nog niet direct het hele traject duidelijk voor je hoeft te hebben, maar gaandeweg kunt ontdekken wat je nodig hebt. Hierdoor kun je namelijk tussendoor ook nog bijsturen wanneer je erachter komt dat je toch nog wel graag iets anders of extra's zou willen. 

 

Wat vind je prettig aan de samenwerking met ezCompany?

Dat ik goed kan sparren met het team! Bij SBB ben ik min of meer de enige die zich bezighoudt met zaken als html, css, webdesign, usability en webrichtlijnen en dan mis ik wel eens mensen die zich dagelijks met hetzelfde vakgebied bezighouden. Het team bij ezCompany heeft veel inhoudelijke kennis en dat zorgt er niet alleen voor dat er een mooi project gerealiseerd wordt, maar ook nog eens dat ik weer iets kan leren.

 

Vind je dat er nog dingen beter kunnen aan de samenwerking met ezCompany?

Het enige dat ik zou kunnen bedenken, is een logistiek probleem. SBB is gevestigd in Zoetermeer dus dat is nogal een eindje naar Tilburg. Zeker aangezien we regelmatig op kantoor langskomen bij jullie, kost dat dan toch aanzienlijk wat tijd. Ik zou het dus wel fijn vinden als in de toekomst deze afstand wat vaker overbrugd kan worden door gebruik te maken van techniek, dus bijvoorbeeld meer Skype afspraken in plaats van vooral fysieke afspraken.

 

Dankje voor je tijd Peter-Jan, fijn om te horen dat je tevreden bent over de samenwerking met ezCompany!