Door Milou

Even voorstellen: Support Engineer Marjolein

In de blogserie 'even voorstellen' kun je de komende tijd kennismaken met een aantal van onze collega's. Door middel van een kort interview kom jij zo meer te weten over onze collega's, en over de verschillende functies binnen het bedrijf. Zeker met het oog op onze  openstaande vacatures, kan het erg interessant zijn om eens een kijkje te nemen bij ons op de werkvloer. Lees dus snel verder om meer te weten te komen over Marjolein en haar functie als Support Engineer.

Marjolein, hoe lang werk jij al bij ezCompany?

Ik werk alweer zo'n vierenhalf jaar bij ezCompany, maar ik ben niet vanaf het begin al actief geweest als  Support Engineer binnen één van de teams. Toen ik hier net kwam werken, was ik namelijk onderdeel van de Service Desk, dat alle vragen en problemen van klanten beantwoordde en oploste. Sinds ongeveer een jaar is de Service Desk echter opgesplitst en werken we als Support Engineers vanuit de Scrum teams. 

 

Hoe ziet een werkdag voor jou als Support Engineer eruit? 

Doordat de nadruk binnen mijn functie nu niet alleen meer op het te woord staan en helpen van klanten ligt, is mijn functie eigenlijk alleen nog maar breder geworden. Zo ondersteun ik nu de Product Owner van het team en help ik mee in het team wanneer er functionaliteiten van ontwikkelde modules getest moeten worden. Natuurlijk is een groot deel van mijn werk nog steeds het helpen van klanten met het oplossen van hun problemen, maar omdat ik nu echt onderdeel van het team ben, kan ik veel beter met de developers overleggen en zo sneller tot een oplossing komen. 

 

Kun je een uitdaging noemen waar je als Support Engineer regelmatig mee te maken krijgt? 

Jazeker! Omdat ik als Support Engineer natuurlijk de klanten tevreden wil houden, wil ik er altijd voor zorgen dat wanneer klanten een bug of change melden, deze zo snel mogelijk wordt opgelost. Doordat we echter in sprints van twee weken werken, is het lang niet altijd mogelijk om binnen zo'n sprint nog extra werk op te nemen. Dan moet ik dus wel eens schipperen tussen de wensen van de klant en de wensen van het team maar gelukkig kom ik daar bijna altijd wel uit na overleg met onze Product Owner Jaap. Daarnaast kan het ook nog wel eens een uitdaging zijn om altijd maar vriendelijk en beleefd te blijven naar klanten toe, maar dat lukt me gelukkig goed. 

 

Hoe bevalt het werken met Scrum je? 

Het werken met Scrum bevalt me heel goed! Ik vind het fijn dat we onze tijd heel precies kunnen inplannen en verschillende klanten tegelijk kunnen helpen binnen één sprint. Soms vind ik het werken met Scrum ten opzichte van de Waterval methode echter niet zo fijn, omdat we ons altijd focussen op de komende twee weken en daardoor niet altijd een heel duidelijk overzicht hebben van wat ons de komende maanden te wachten staat. 

 

Wat vind je het leukst aan het werken bij ezCompany? 

De informele, maar tegelijkertijd toch professionele werksfeer vind ik heel prettig. Bovendien is mijn baan erg afwisselend en flexibel, en daar word ik heel blij van. Natuurlijk heb ik ook leuke collega's en de geheel verzorgde lunch iedere dag is ook altijd fijn! 

 

Wat zou je graag anders willen zien op de werkvloer bij ezCompany? 

Meer collega's haha! Verder heb ik niet zoveel wensen. Toen ik hier kwam, wilde ik heel graag veranderen dat de Support Engineers geïntegreerd zouden worden in de teams en dat is me gelukt, dus nu moeten we alleen nog een nieuwe collega vinden die de functie van Support Engineer in het andere team op zich wil gaan nemen. 

 

Wat zou je een toekomstige Support Engineer mee willen geven? 

Sta je mannetje! Bij het werken in de teams is het belangrijk om altijd duidelijk te zijn en op tijd aan de bel te trekken als je het ergens niet mee eens bent. Op die manier werken we hier namelijk allemaal en als je dat niet doet, kan het nog wel eens zo zijn dat je ondergesneeuwd wordt door andere collega's die dat wel doen. 

Lijkt werken bij ezCompany jou ook wel wat?
Bekijk dan hier onze vacatures!